Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Woononline is CBW-erkend. Hierdoor ben je bij ons verzekerd van een veilige aankoop. Naast onze eigen algemene voorwaarden nemen wij ook de algemene voorwaarden het CBW over.

Algemene voorwaarden Woon Alkmaar BV. 

Artikel 1. Garantie

1.1 Op onze gehele collectie geven wij twee jaar garantie. De garantie bestaat uit een twee jarige volledige garantie volgens de Centrale Branche Vereniging Wonen.

1.2 Normale gebruiksverschijnselen zoals bijvoorbeeld pilling, verkleuring, plooivorming, loslatende stiknaden, slijtage en het werken van houten meubels vallen buiten deze garantie.

1.3 Bij een geschil over de garantie ben je geoorloofd een onafhankelijke expert in te schakelen. Daarnaast kan je de  Geschillencommissie Wonen inschakelen.

1.4 Op showroom en/of outlet modellen wordt geen garantie gegeven.

1.5 Een defect bij aflevering dient binnen acht dagen per e-mail inclusief foto te worden ingediend op klantenservice@woononline.nl

 

Artikel 2. Bestelling

2.1. Alle wijzigingen dienen schriftelijk te gebeuren. Bij voorkeur per e-mail naar: klantenservice@woononline.nl

2.2. Tot aan de levering hebben wij het recht om de bestelling niet te accepteren. 

Artikel 3. Levertijd

3.1. Omdat veel van onze producten op bestelling gemaakt worden, zijn de aangegeven levertijden verwachtingen.

3.2. Producten kunnen eerder geleverd worden dan de verwachte levertijd. Mocht je dit niet willen dan kan je dit natuurlijk aangeven.

3.3. Na de verwachte levertijd hebben wij nog een extra termijn van een maand om te leveren.

3.4. Mocht het artikel foutief geleverd worden dan maken wij dit natuurlijk in orde. Wel gaat de levertijd dan opnieuw in.

 

Artikel 4. Levering

4.1. Je kunt kiezen voor basic bezorging op een gewenste dag. Wij sturen je de avond ervoor een mail met een indicatieve bezorgtijd. We verwachten dat je te allen tijde thuis bent op de dag van levering. We bezorgen met 1 persoon en je dient even te helpen met uitladen. Uitpakken doe je zelf. Je kunt ook kiezen voor ochtend- of middag bezorging voor 9,95 extra. 

4.2. Mocht je niet thuis zijn tijdens de levering, dan maken we een nieuwe bezorgafspraak met je. Wel rekenen we hier 39,95 voor. 

4.3. Als een bestelling uit meerdere artikelen bestaat, leveren wij pas indien de gehele bestelling compleet is. Mocht je een deellevering willen, dan kan je dit natuurlijk aangeven.

4.4. Wij brengen de meubels eventueel bij je naar binnen. Dit doen wij als extra service. Dat het meubel naar binnen past is jouw verantwoordelijkheid.

4.5. Omdat het binnen brengen een extra service is, zijn wij niet aansprakelijk voor schade (muren, vloeren, e.d.). Natuurlijk doen wij voorzichtig en blijven wij aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.

4.6. Als het meubel niet op een normale manier naar binnen kan, kan in overleg een verhuislift geregeld worden. Wij stellen ons dan niet meer aansprakelijk voor schade aan de meubels zelf.

4.7. Via de trap bezorgen wij de meubels tot en met de 3e etage. Er moet dan genoeg ruimte zijn en het meubel mag niet te zwaar zijn. Je moet dit wel van tevoren met ons besproken hebben. 

4.8 Bijkomende kosten van een eventuele verhuislift, glaszetter, bezorging op etages en/of met takel zijn voor jou.

4.9 Wij kunnen de meubels voor je opslaan. Gratis opslag is mogelijk tot maximaal één maand na de uiterste levertermijn. Daarna wordt er 10 euro per week per artikel in rekening gebracht.

4.10 Show, outlet en/of voorraad modellen dienen binnen twee weken te worden afgenomen. 

4.11 Leveren op de waddeneilanden geschied tot aan de veerdienst alwaar je zelf het verdere transport kunt regelen. 

 

Artikel 5. Prijs en betaling

  1. De artikelen worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van aankoop.
  2. Mocht er iets bij aflevering niet in orde zijn lossen wij dit natuurlijk op. Wel vragen wij je het bedrag te voldoen. Natuurlijk kunnen wij de levering, en daarmee ook de betaling, uitstellen tot het in orde is.
  3. Wij blijven volledig eigenaar van aangekochte meubels totdat deze volledig betaald zijn.
  4. Bij het niet nakomen van de betalingsverplichtingen, wordt het totaalbedrag verhoogd met tien procent (excl. incassokosten).
  5. Bij annulering van producten die zijn uitgesloten van herroepingsrecht, wordt vijftig procent van de aankoopsom in rekening gebracht. 

Artikel 6. Herroeping

6.1 Consumenten mogen artikelen binnen 100 dagen retourneren als deze niet uitgezonderd zijn van herroepingsrecht en op afstand besteld zijn. 

6.2 Als je van het herroepingsrecht gebruik wilt maken dien je zorg te dragen dat de verpakking bewaard wordt en dien je zorgvuldig met het product en verpakking om te gaan. Bij schade of het ontbreken van de originele verpakking of onderdelen kunnen wij kosten in rekening brengen.

6.3. De kosten van het retourneren van een artikel zijn voor jou.

Artikel 7. Website en informatie

7.1 Niets van deze website mag door derden zonder toestemming van Woonononline worden gebruikt.

7.2 Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie.

7.3 Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen.

7.4 De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.

7.5 De getoonde maten zijn ter indicatie en kunnen bij het uiteindelijke product afwijken.

Alle rechten voorbehouden aan:

Woon Alkmaar BV, Koedijkerstraat 22, 1823 CR  Alkmaar... 092022