Sparsh FAQ

CATEGORIES
Retourneren & annuleren
Betalen
Levering
Bestellen & Garantie
Producten & informatie

1 . Ik heb een onjuist of incompleet product ontvangen uit Woonoutlet.

Het kan helaas gebeuren dat jouw bestelling onjuist of incompleet is. Hier kun jij natuurlijk niets aan doen. In dit geval willen wij je vragen om dit te melden via het klantenserviceformulier. Hierbij vragen wij je ook om een foto toe te voegen van het product. Onze klantenservice neemt alle meldingen binnen 1 werkdag in behandeling.

Wanneer wij contact moeten opnemen met onze leverancier kan het soms langer duren voordat wij bij je terugkomen met een geschikte oplossing. Het kan zijn dat onze klantenservice tussentijds contact opneemt voor meer informatie.  

2 . Mag ik artikelen retourneren nadat ik een product heb uitgepakt bij Woonoutlet?

Informeer bij onze klantenservice via klantenservice@woononline.nl wat de retourrechten zijn jou aangeschafte artikel(en). Inprincipe mag je artikelen aanraken en bekijken zoals je dit in de winkel ook zou doen. Bij Woonoutlet kunnen de retourrechten per artikel verschillen. In de checkout kun je zien wat de retourrechten zijn voor het door jouw gekozen artikel. Of neem contact op met onze klantenservice. 

3 . Hoe kan ik mijn bestelling retourneren bij Woonoutlet?

Retourneren werkt bij Woontoutlet anders dan bij Woononline. Niet op alle artikelen uit Woonoutlet zit retourrecht. Wil je weten op welke artikelen wel retourrecht zit? Neem dan contact op met onze klantenservice door te bellen naar 072-5205700 of een mail te sturen naar klantenservice@woononline.nl 

Kan je jouw gekochte Woonoutlet artikel wel retourneren? Volg dan de volgende stappen: 

1. Het aanmelden van een retour
Laat binnen het aantal dagen van je retourrecht weten welke artikelen je wilt retourneren. Na het ontvangen van jouw aanvraag sturen wij jou binnen 1 werkdag een retourlabel of een uitnodiging tot het maken van een ophaalafspraak met onze eigen transportdienst.

2. Het verpakken van artikelen voor retournering
Verpak de artikelen in de verpakking zoals jij hem hebt ontvangen van onze bezorger bij levering en plak hier het retourlabel op. Gebruik s.v.p. geen ductape of o.i.d. Wanneer wij het pakket zelf komen halen dan is het niet nodig om een retourlabel op de doos te plakken.

3. Versturen van je retourverzending
Breng het artikel naar een DHL servicepunt of maak gebruik van onze ophaalservice. Dan komen wij de retournering zelf bij jouw thuis ophalen. 
Let op, bewaar na verzending altijd je verzendbewijs. Hiermee kunnen wij de zending traceren wanneer er iets mis gaat.

4. Terugbetaling
Zodra jouw retour is ontvangen, storten wij uiterlijk binnen 14 werkdagen je geld terug (afhankelijk van de gekozen betaalmethode).

4 . Zijn er kosten verbonden aan het retourneren bij Woonoutlet?

Alle producten kunnen te alle tijden kostenloos teruggebracht worden bij ons in de winkel. 
Om producten gratis te kunnen blijven bezorgen, zijn de kosten voor het retourneren via pakketdienst of onze eigen transport voor eigen rekening.

Er worden natuurlijk geen retourkosten gerekend wanneer je perongeluk een onjuist of beschadigd artikel hebt ontvangen. De retourkosten worden bij de terugbetaling verrekend.

Let op: Voor grotere, zwaardere en breekbare artikelen die wij met onze eigen transportdienst moeten ophalen brengen wij € 39,95 in rekening. De retourkosten voor kleine pakketen zijn € 7,50.

5 . Wat zijn de retourvoorwaarden bij Woonoutlet?

Bij Woonoutlet zijn de retourvoorwaarden iets anders dan bij Woononline. Op veel artikelen uit de Woonoutlet zitten geen retourrecht. Dit betreft voornamelijk de woonaccessoires en kleine meubelen uit Woonoutlet. Echter op sommige meubelen heb je wel retourrecht. Er zijn namelijk drie mogelijkheden:

- Geen retourrecht 

- Retourneren binnen 14 dagen 

- Retourneren binnen 100 dagen

Wil je weten welke retourvoorwaarde bij welk artikel horen? Neem dan contact op met onze klantenservice door te bellen naar 072-5205700 of een mailtje te sturen naar klantenservice@woononline.nl

6 . Hoeveel dagen heb ik om mijn order retour te sturen bij Woonoutlet?

Bij Woonoutlet zijn de retourvoorwaarden iets anders dan bij Woononline. Er zijn namelijk drie mogelijkheden:

- Geen retourrecht 

- Retourneren binnen 14 dagen 

- Retourneren binnen 100 dagen

Wil je weten welke retourvoorwaarde bij welk artikel horen? Neem dan contact op met onze klantenservice door te bellen naar 072-5205700 of een mailtje te sturen naar klantenservice@woononline.nl

7 . Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren bij Woonoutlet?

Indien je jouw bestelling wilt wijzigen of annuleren is het belangrijk dat je zo spoedig mogelijk contact opneemt met onze klantenservice door te bellen naar 072-5205700 of een mail te sturen naar klantenservice@woononline.nl

In deze mail of aan te telefoon geef je aan om welk ordernummer het gaat, welke producten je wilt annuleren of wijzig en de reden hiervan. Wanneer jouw bestelling reeds is verwerkt of verzonden, kun je helaas niet meer annuleren. Je kunt eventueel contact opnemen met onze klantenservice voor informatie over de retournerenvoorwaarden van Woonoutlet. 

8 . Hoe maak ik een melding bij de klantenservice over Woonoutlet?

Vul hier ons klantenserviceformulier in.

9 . Hoe lang duurt de verwerking van een terugbetaling?

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, verwerken wij binnen 14 dagen jouw terugbetaling. De snelheid van de terughetaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. IDEAL betalingen worden over het algemeen het snelst terugbetaald.